„Zara“ pristato naują dirbtinį intelektą, kuris visiškai pakeis tai, kaip mes perkame drabužius.
Įdomiausia, kad jie pradeda naudoti DI generuotus vaizdus – tai gali reikšti, kad gyvų modelių darbas ateityje taps nebereikalingas.
ZARADIRBTINIS INTELEKTASNAUJIENOSTECHNOLOGIJOSPROGAMER.LT
Progamer.lt
12/23/2025

„Zara“ ir DI: kaip tai veikia iš tikrųjų?
„Zara“ (tiksliau, jų motininė kompanija „Inditex“) nusprendė ne žaisti su robotais, o skaitmenizuoti savo modelius. Užuot rengę dešimtis naujų fotosesijų, jie naudoja DI, kad ant tų pačių modelių nuotraukų „užvilktų“ vis kitus drabužių derinius.
Kodėl tai daroma?
Žvėriškas greitis: Internetinė parduotuvė visada atrodo naujai, ypač per išpardavimus, kai reikia greitai keisti nuotraukas.
Efektyvumas: Galima išbandyti tūkstančius drabužių derinių be papildomų valandų studijoje.
Šviežumas: Pirkėjai nuolat mato naujus įvaizdžius, o tai skatina pardavimus.
Kas nutiks modeliams ir fotografams?
Nors skamba kaip darbuotojų pabaiga, „Zara“ bando elgtis diplomatiškai:
Sąžiningas atlygis: Bendrovė moka modeliams už teisę redaguoti jų atvaizdus su DI. Vienas modelis atskleidė, kad už leidimą „pakeisti drabužius“ nuotraukoje gavo tokį pat atlygį, lyg būtų skridęs į antrą tikrą fotosesiją.
Žmogaus kontrolė: Kompanija pabrėžia, kad DI yra tik įrankis, o galutinį žodį vis tiek taria kūrybinė komanda.
Grėsmė pradedantiesiems: Nors žinomi modeliai gauna honorarus, naujokams, fotografams ir asistentams gali būti sunkiau – poreikis fizinėms fotosesijoms tiesiog mąžta.
Platesnis vaizdas
Tai ne tik „Zara“ reikalas – „H&M“ jau kuria DI klonus reklamai, o „Zalando“ taip pat optimizuoja savo nuotraukų gamybą. Mados pasaulyje vizualinis greitis tampa svarbiausiu ginklu kovoje dėl pirkėjų.
